Розробка уроку — практичної роботи

Тема: складання та виконання алгоритмів опрацювання величин за допомогою методу розбиття задачі на підзадачі в навчальному середовищі програмування CodeBlocks.

Мета уроку: навчитися користуватися методом розбиття задачі на підзадачі у процесі побудови алгоритмів у навчальному середовищі програмування CodeBlocks. Після виконання роботи учень

знає зміст понять: змінна, стала;

описує: класифікує: величини;

уміє:

Обладнання: комп'ютери зі встановаленими ОС і CodeBlocks, конспект уроку.

Структура уроку

  1. Організаційний момент
  2. Актуалізація опорних знань
  3. Вивчення нового матеріалу
  4. Інструктаж з ТБ
  5. Вироблення практичних навичок
  6. Підбиття підсумків уроку
  7. Домашнє завдання

Хід уроку

1. Організаційний момент
Вітання з класом. Перевірка присутності і готовності учнів до уроку. Перевірка виконання домашнього завдання.

2. Актуалізація опорних знань

  1. Назвіть типи змінних
  2. У яких випадках використовують сталі?
  3. Назвіть оператори введення й виведення даних.
  4. Як реалізують структури повторення та розгалуження?
  5. Як діє оператор надання значення?
  6. Який синтаксис оператора надання значення?
  7. Який синтаксис оператора введення даних?
  8. Який синтаксис оператора виведення даних?
  9. Який синтаксис умовного оператора?
  10. Який синтаксис оператора вибору?

3. Вивчення нового матеріалу

Метод розбиття задачі на підзадачі використовують для вирішення складних задач. Наприклад, при проектуванні літака, головний конструктор розробляє літак в цілому, одні конструктори проектують двигун, другі — фюзеляж, треті — крило, четверті — шасі, п’яті — прилади тощо. Таким чином, завдання проектування літака розбивають на підзадачі — проектування окремих частин літака.

У програмуванні метод розбиття задачі на підзадачі виправдовує себе:

4. Інструктаж з ТБ
5. Вироблення практичних навичок

Завдання 1. Скласти програму 1.cpp для підрахунку комунальних платежів, яка складається з підзадач обчислення вартості сплати за споживання:

Передбачити можливість використання або невикористання пільгового тарифу (50%) на всі види виплат. Значення всіх величин задавати у коді програми.

Завдання 2. Скласти програму 2.cpp для обчислення таких величин (через тире вказано формули для розрахунків):

Значення всіх величин задавати з клавіатури.

Файли програм 1.cpp і 2.cpp записати у теку, вказану вчителем.

6. Підбиття підсумків уроку
Виставлення оцінок.

7. Домашнє завдання
Порівняти Ваші програми з демонстраційними розв'язаннями 1 і 2 щодо довжини коду, доступності сприйняття й легкості перевірки. Для завдання 1 передбачити можливість використання знижок за своєчасну сплату комунальних платежів. Для завдання 2 долучити по одній підзадачі до Математичного й Фізичного калькуляторів.


Текст упорядкувала Вітязь Руслана Іванівна, вчитель середньої загально­освітньої школи № 222 Святошинського району міста Києва, під час виконання випускної роботи на курсах підвищення кваліфікації з 8.09.2013 по 12.09.2013.