Розробка уроку — практичної роботи

Тема: cтворення нескладної комп'ютерної гри, у якій об'єкти реагують на події, у середовищі Scratch.

Мета: навчитися створювати та редагувати програмні об’єкти у навчальному середовищі Scratch.

Після виконання роботи учень:

Обладнання: ПК із встановленими ОС і середовищем Scratch або браузером з підключенням до мережі Інтернет.

Структура уроку

  1. Організаціний момент.
  2. Актуалізація опорних знань.
  3. Інструктаж з ТБ.
  4. Вироблення практичних навичок.
  5. Підбиття підсумків уроку.
  6. Домашнє завдання.

Хід уроку

1. Організаційний момент
Вітання з класом. Перевірка присутності і готовності учнів до уроку. Перевірка виконання домашнього завдання.

2. Актуалізація опорних знань

Дати відповіді на такі питання:

  1. Якою вказівкою реалізують цикл у середовищі Scrath?
  2. Якою вказівкою реалізують розгалуження у середовищі Scrath?
  3. Як у середовищі Scratсh створюють новий об'єкт?
  4. Як у середовищі Scratсh змінити розмір об'єкта?
  5. Як у середовищі Scratch задати рух об'єкта без перевертання після відбиття від меж?
  6. Яку структуру використовують для реагування об'єкта на подію?
  7. Як створити декілька однакових об'єктів, які мають однакові вказівки?
  8. Яке розгалуження називають вкладеним?
  9. Що, на вашу думку, має бути присутнє в програмі, щоб вона стала грою?

3. Інструктаж з ТБ
4. Вироблення практичних навичок


Завдання. Створити гру, в якій кіт ловить мишей, оминаючи лева:

Перемогу зараховують, якщо кіт зловив всіх мишей, а сам не зник.

Примітка. Повідомляти вчителя про здіснення кожного кроку й демонструвати результати своєї роботи. Описано використання on-line редактора, хоча всі кроки можа здійснити і в середовищі встановленого off-line редактора.

Завдання 1. Створити об'єкти Лев, Миша .

  1. Завантажити Головну сторінку сайту https://scratch.mit.edu/.

  2. В нижній частині сторінки обрати з випадного списку мову Українська.

  3. В верхній частині сторінки обрати Спробувати для переходу за посиланням.

  4. Обрати інструмент Новий спрайт.

  5. У Бібліотеці спрайтів обрати розділ Тварини, а в ньому обрати об'єкт Lion.

  6. Аналогічні дії виконати для створення спрайта Миша, обравши в розділі Тварини об'єкт Mouse1.

  7. Зменшити розміри зображення всіх спрайтів. Для цього, обравши інструмент Зменшити, навести його на об'єкт та натиснути ліву кнопку миші декілька разів:





  8. Змінити властивість руху об'єктів Миша та Лев на рух без перевертання. Для цього в розділі Спрайти натиснути літеру i (білу у блакитному крузі) у правому верхньому куті зображення виділеного спрайта і змінити стиль обертання на горизонтальний.

Завдання 2. Оформити вигляд Сцени.

  1. Для об'єкта Сцена обрати закладинку Тло.

  2. Обрати інструмент Оберіть тло з бібліотеки.

  3. У розділі Бібліотека обрати зображення desert.

Завдання 3. Cтворити скрипт спрайту Кота, який рухається за вказівником миші.

Завдання 4. Створити вказівки спрайту Лева, який постійно пересувається на відстань 10 і відбивається від меж.

Завдання 5. Створити вказівки спрайту Миша, який постійно пересувається на відстань 10 і відбивається від меж та зникає при зустрічі з Котом .

Завдання 6. Декілька разів скопіювати спрайт Миша зі скриптом. Для цього для об'єкта Миша в розділі Спрайти викликати контекстне меню (натисканням правої кнопки миші) та обрати вказівку Дублювати.

Отримати такий результат.

Завдання 7. Записати файл з назвою Ваше прізвище у теку, вказану вчителем. Продемон­струвати гру вчителю. Порівняти з демонстраційним розв'язанням.

Примітка. Для введення у гру спрайту Кіт потрібно натиснути клавішу Пробіл. Інакше він не зникатиме від дотику до спрайту Лев.

5. Підбиття підсумків уроку
Аналіз результатів роботи учнів на уроці та виставлення оцінок.

6. Домашнє завдання
Повторити матеріал, вивчений на уроці. Створити комп'ютерну гру щонайменше з двома спрайтами, які реагують на події у середовищі Scratсh.


Текст упорядкувала Будкевич Тетяна Василівна, вчитель Технічного ліцею НТУУ «КПІ» Солом'янського району міста Києва, під час виконання випускної роботи на курсах підвищення кваліфікації з 14.11.2016 по 18.11.2016.