Розробка уроку — практичної роботи

Тема: спільна (послідовна) робота з документом у середовищі текстового процесора. Рецензування.

Мета: сформувати уміння здійснювати спільну роботу з документами, рецензувати документ у текстовому редакторі. Після виконання практичної роботи учень

Обладнання: комп'ютери з встановленими ОС та LibreOffice, (дана) інструкція.

Структура уроку
  1. Організаційний момент.
  2. Актуалізація опорних знань.
  3. Вивчення нового матеріалу.
  4. Інструктаж з ТБ.
  5. Закріплення вивченого матеріалу.
  6. Підбиття підсумків уроку.
  7. Домашнє завдання.

Хід уроку

1. Організаційний момент
Вітання з класом. Перевірка присутності і готовності учнів до уроку. Перевірка виконання домашнього завдання.

2. Актуалізація опорних знань
Назвіть групи клавіш клавіатури та їхнє призначення. Покажіть розташування цих груп на клавіатурі. Перелічіть правила використання гарнітур.

3. Вивчення нового матеріалу

Функція рецензування в LibreOffice передбачає запис процесу редагування (змін) тексту. Але не всіх. Наприклад, не буде записано зміна позиції табуляції з вирівнювання за лівим краєм на вирівнювання за правим краєм. Але всі інші зміни, що вносить коректор, буде записано. Наприклад, додавання чи видалення тексту, зміна тексту та звичайне форматування.

Початок запису змін

При внесенні виправлень усі нові фрагменти тексту буде відформатовано кольоровим підкресленим шрифтом, а весь видалений текст буде подано кольоровим закресленим шрифтом іншого кольору.

При затриманні покажчика на виправленому тексті буде виведено підказку з посиланням на тип зміни, автора, дату і час доби виправлення. Якщо встановлено також прапорець розширених спливаючих підказок, то буде показано всі введені коментарі з даного виправлення.

Щодо кожної записуваної зміни можна ввести коментар, помістивши вказівник в області виправлення і використавши вказівку меню Зміни / Відстеження змін / Коментувати при зміні... Окрім розширених підказок коментар буде відобра­жено у списку у вікні діалогу.

Припинення запису змін здійснюють повторним використанням вказівки меню Зміни / Відстеження змін / Записувати зміни або натисканням клавіш Ctrl + Shift + E. Після цього прапорець запису змін буде знято, і можна зберегти документ.

У текстовому документі можна додатково виділити всі виправлені рядки кольоровими позначками, наприклад: всталення — блакитним, вилучення — пурпуровим.

Зміна параметрів налаштування реєстрації змін — за допомогою вказівки меню меню Засоби / Параметри

для виклику вікна діалогу Параметри - LibreOffice Writer -Зміни.

Прийняття і відхилення змін здійснюють за допомогою вказівок контекстного меню.

При редагуванні документа з внесеними змінами можна прийняти або відхилювати кожну зміну окремо або всі разом.

Об'єднання версій документу зручне у випадку редагування документа кількома людьми. Нехай 1.odt і 2.odt різні редакції одного й того самого документа. Для об'єднання версій потрібно відкрити 1.odt, використати вказівку меню Зміни / Відстеження змін / Об'єднати документи

й у вікні діалогу вибрати інший файл (2.odt). Запис змін обох редакцій буде записано в один файл. Також буде відкрито вікно діалогу Керування змінними



для перегляду, перевірки, прийняття (кнопка Прийняти) чи відхилення (кнопка Відхилити) внесених змін. Якщо задовольняють усі зміни, обирають Прийняти всі. Якщо усі зміни неприйнятні, обирають Відхилити всі.

4. Інструктаж з ТБ
5. Закріплення вивченого матеріалу

  1. У середовищe LibreOffice Write скопіювати текст (по 1 рядку):

    Яблука доспіли, яблука червоні!
    Ми з тобою йдемо стежкою в саду,
    Ти мене, кохана, приведеш до поля,
    Я піду — і може більше не прийду.

  2. Почати записувати зміни.

  3. Проредагувати текст, змінити текст. Наприклад, у першому рядку додати свої версії кольору яблук, у другому рядку замінити слово стежка на власну версію.

  4. Переслати свої редакції тексту двом учням — наступним у списку в класному журналі.

  5. Прийняти зміни у тексті.

  6. Редагований документ об’єднати з отриманими від однокласників.

  7. Зберегти декілька редакцій документу у одному файлі з назвою Ваше прізвище у вказану вчителем теку.

6. Підбиття підсумків уроку
Виставлення оцінок.

7. Домашнє завдання
Набрати і проредагувати уривок тексту підручника (півсторінки) із записом змін (у режимі рецензування).


Текст упорядкувала Бардаченко Алла Олексіївна вчителька СШ № 158 Дніпровського району міста Києва, під час виконання випускної роботи на курсах підвищення кваліфікації з 02.10.2017 по 06.10.2017.