Клас HashMap використовує хеш-таблицю для втілення інтерфейсу Map. При цьому часу виконання операцій get і put є сталим навіть для великих множин.

Конструктори HashMap Методи HashMap
(додатково до методів, успадкованих від батьківських класів) Див. приклад коду
package work;
import java.util.*;
public class Work
{ public static void main(String args[])
  { HashMap m = new HashMap();
    m.put("c", (int) 3);
    m.put("b", (int) 2);
    m.put("a", (int) 1);
    System.out.println(m+"   "+m.keySet()+"   "+m.entrySet()+"   "+m.size());
    if (m.containsKey("c")) {System.out.println("Є ключ \"с\"");}
    else                    {System.out.println("Немає ключа \"с\"");}
    if (m.containsKey("d")) {System.out.println("Є ключ \"d\"");}
    else                    {System.out.println("Немає ключа \"d\"");}
    if (m.containsValue(1)) {System.out.println("Є значення 1");}
    else                    {System.out.println("Немає значення 1");}
    if (m.containsValue(0)) {System.out.println("Є значення 0");}
    else                    {System.out.println("Немає значення 0");}
    m.put("d", 1+ (int) m.get("c"));
    m.remove("a");
    System.out.println(m);
   }
}
з таким виведенням
{a=1, b=2, c=3}   [a, b, c]   [a=1, b=2, c=3]   3
Є ключ "с"
Немає ключа "d"
Є значення 1
Немає значення 0
{b=2, c=3, d=4}