Повідомлення для слухачів курсів
підвищення кваліфікації
директорів і заступників директорів
у 2015/2016 навчальному році

Контакти:


Рудик Олександр Борисович,

викладач фахових модулів,
робочий телефон: (044) 5536598,
мобільний телефон: 097 3366893,
e-mail: rudykob@gmail.com

Робоче місце: кабінет 212
Інституту післядипломної педагогічної освіти
Київського Університету імені Бориса Грінченка
(проспект Павла Тичини 17).

Дні проведення курсів: 21 грудня, 21 січня, 11 лютого, 3 березня.
Час проведення курсів: з 15.00 до 17.50.
Місце проведення курсів: вул. Маршала Тимошенка 13Б, аудиторія 512А.


Порядок проходження курсів
  1. При вивченні модулю «Управління якістю освіти: урахування компетентнісного підходу» ознайомитися з такими документами:

    • Олександр Рудик. Загальний підхід до формування переліку компетенцій щодо опанування природничо-математичними дисциплінами // Математика у сучасній школі, 2012, № 1, с. 29–32.

    • таблиця з прикладами застосування переглянутої таксономії Блума в навчальному процесі: визначення (вимірювання) когнітивних (мисленєвих) процесів.

    Самостійна робота: наслати викладачу файл 1-Прізвище-№ школи.txt, у якому сформулювати хоча б один захід керівництва школи з метою врахування невідповідності чинних навчальних програм і навчальних планів компетентнісному підходу до освіти.

  2. При вивченні модулю «Освітні інновації: впровадження вільно поширюваного програмного забезпечення»:

    • ознайомитися з обґрунтуванням вибору напряму підвищення кваліфікації — доповіддю «Міркування про перспективи платформно незалежної та Linux-орієнтованої інформатики в Україні» Всеукраїнській науково-практичній конференції вчителів інформатики «Перспективи платформно незалежної та Linux-орієнтованої інформатики в Україні» та рішеннями цієї конференції;

    • у ході спілкування електронною поштою з іншими курсантами й керівником випускної роботи з'ясувати для себе всі можливі розходження у тлумаченнях чи оцінці ситуації щодо платформної залежності сучасного курсу інформатики в Україні;

    • зрозуміти, чому і як було прийнято рішення конференції, при потребі переглянути відеозвіт, перейшовши за посиланнями на інформаційній сторінці конференції;

    • пересвідчитися у наявності рекомендацій щодо використання локального перезаписуваного профілю;

    • ознайомитися з посібником користувача Linux Mint 12 Lisa KDE (13 Maya MATE, якщо ПК, на яких працює курсант, обмежують використання останнії редакцій і версій ОС, тобто морально застаріли). При сумнівах щодо потрібної редакції чи версії курсант повинен порадитися з керівником випускної роботи;

    • ознайомитися з додатками доповідної записки щодо встановлення програмного забезпечення з рекомендованим переліком програмного забезпечення й порадами щодо встановлення інтегрованих середовищ програмування, якими (порадами) можна скористатися для встановлення програмного забезпечення не з репозиторіїв (вихідний № 284к від 27.06.2012, вхідний № 93-вн від 02.07.2012);

    • бажано встановити ОС Linux Mint з українською локалізацією:

      • або пліч-о-пліч з наявною ОС на ПК (наприклад, поряд з Windows XP, 7 чи 8) — найкращий варіант, який, вимагає виділення окремого розділу на жорсткому диску;

      • або як єдину ОС на ПК, якщо інші ОС використовувати не потрібно чи неможливо з фінансово-правових міркувань;

      • або як єдину ОС на віртуальній машині при використанні наявної ОС без будь-якої зміни структури жорсткого диску. Але за таку зручність — впевненість при довільних експериментах щодо налаштування — можна дозволити лише за наявності потужного ПК. Наприклад, 2 GHz на 4 ядрах, 4 GB оперативної пам'яті. Пояснення просте: для роботи зазвичай ресурси бажано порівну поділити між реальною й віртуальною машинами. На малопотужних машинах це інколи призводить до неможливості дочекатися відгуку на дії користувача. Для створення віртуальної машини можна використати Oracle VM VirtualBox. Такий спосіб установлення доречний, якщо завдання полягатиме у створенні версії посібника користувача під новіші версії чи інші редакції Linux Mint або навіть інші дистрибутиви Linux;

      Примітка. Встановлення цього (чи іншого програмного забезпечення для наступних модулів) є бажаним, але не є необхідним для успішного проходження курсів, якщо курсант має можливість працювати на ПК з уже встановленим програмним забезпеченням. Наприклад, у навчальних класах (Linux Mint KDE, обліковий запис User, пароль User) чи в читальних залах (Linux Mint Gnome, попередник Linux Mint Mate) КУ імені Бориса Грінченка. Цей крок зайвий для тих, кому робоче місце підготує системний адміністратор навчального закладу. Але тому, кому загрожує потреба встановлювати операційну систему самому та ще й на багато ПК, такий досвід корисний. Він ще не раз згадає про оновлення після встановлення та повну локалізацію (українізацію чи русифікацію) до встановлення додаткового програмного забезпечення. Якщо за допомогою графічного інтерфейсу питання локалізації не вирішено, російськомовні джерела рекомендують використати такі вказівки Терміналу:

      sudo aptitude update
      sudo aptitude install language-pack-kde-ru language-pack-kde-ru-base language-pack-ru language-pack-ru-base language-support-ru kde-l10n-ru language-pack-gnome-ru-base language-pack-gnome-ru manpages-ru firefox-locale-ru myspell-ru aspell-ru libreoffice-l10n-ru

      для російської мови системи. При винекненні труднощів з українською локалізацією автор цієї записки зробив заміну «ru» на «uk»:

      sudo aptitude update
      sudo aptitude install language-pack-kde-uk language-pack-kde-uk-base language-pack-uk language-pack-uk-base language-support-uk kde-l10n-uk language-pack-gnome-uk-base language-pack-gnome-ua manpages-uk firefox-locale-uk myspell-uk aspell-uk libreoffice-l10n-uk

      Не всі вказівки було виконано коректно. Мабуть, не всі російськомовні ресурси мають україномовні аналоги або таку саму систему назв. Але результат було досягнуто;

    • ознайомитися з розробкам уроків (обмежитися пунктами «Вивчення нового матеріалу» та «Закріплення вивченого матеріалу»):

      • 1а, 2, 3, 4, 6, 40, 41, створеними у 2012 році;
      • 3, 4, 56, 57, 58, 60, створеними у 2013–2015 роках

      слухачами курсів вчителів інформатики;

    • ознайомитися з таким:

      • опис вмісту кореневої теки (перелік і призначення підтек, доповнення до посібника користувача);

      • вказівки щодо використання Менеджера програм для встановлення програмного забезпечення з репозиторіїв (доповнення до посібника користувача).

    Самостійна робота: наслати викладачу файл 2-Прізвище-№ школи.txt, у якому вказати хоча б одну недоречність (некоректність означення, формулювання думки чи навіть граматичну помилку) у переглянутих розробках уроків. Якщо на момент розгляду недоречність буде виправлено внаслідок її згадування у листі, що надійшов раніше, то таке зауваження не буде зараховано.

  3. При вивченні модуля за фахом «Використання LibreOffice, GIMP та Inkscape» потрібно зробити таке:

    • встановити LibreOffice, GIMP та Inkscape з українською локалізацією:

      • або для використання при ОС Linux Mint (додатково до дистрибутиву Linux Mint потрібно довстановити лише Inkscape);

      • або для використання при Windows чи Mac OS X див. гіперпосилання на сайти розробників та опис встановлення LibreOffice з україномовним інтерфейсом наприкінці цієї сторінки. Для отримання україномовних інтерфейсів графічних редакторів, можливо, доведеться встановити українську мову як системну (а не російську чи англійську). Зауважимо, що існують переносні (portable) версії;

    • ознайомитися з розробками уроків (для курсантів, що не викладають інформатику, обмежитися лише пунктами «Вивчення нового матеріалу» та «Закріплення вивченого матеріалу») за темою модуля:

      опрацювання текстів у LibreOffice Writer:
      • 8, 9, 10, 11, 12 за 2012 рік;
      • 24, 25, 61, 62, 63, 64 за 2013–2015 роки;

      опрацювання електронних таблиць у LibreOffice Case:
      • 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 за 2012 рік;
      • 80, 81, 82, 83, 84, 85 за 2013–2015 роки;

      опрацювання баз даних у LibreOffice Base:
      • 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 за 2012 рік;
      • 118, 120, 121, 122, 123, 124 за 2013–2015 роки;

      cтворення презентацiй у LibreOffice Impress:
      • 21, 22 за 2012 рік;
      • 9, 10, 11, 12, 69, 70, 71 72, 73 за 2013–2015 роки;

      опрацювання графіки при LinuxMint:
      • 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 за 2012 рік;
      • 6, 7, 8, 86, 87, 88, 89, 90 за 2013–2015 роки.

    Самостійна робота: наслати викладачу файл 3-Прізвище-№ школи.txt, у якому вказати хоча б одну недоречність (некоректність означення, формулювання думки чи навіть граматичну помилку) у переглянутих розробках уроків. Якщо на момент розгляду недоречність буде виправлено внаслідок її згадування у листі, що надійшов раніше, то таке зауваження не буде зараховано.

  4. При проведенні науково-практичної конференції з обміну досвідом поділитися досвідом успішного подолання хоча б однієї конкретної (вузької) проблеми при викладанні інформатики і при бажанні сформулювати неподолану проблему.

    Самостійна робота: наслати викладачу файл 4-Прізвище-№ школи.txt, у якому логічно послідовно і зв'язно викласти, яку саме проблему і як було вирішено курсантом, і при бажанні сформулювати неподолану проблему.


Посилання на ресурси глобальної мережі