Рудик Олександр Борисович,
мобільний телефон: 099 3745641,
e-mail: rudykob@gmail.com,
робоче місце: кабінет 41 на 4 поверсі приміщення СЗШ № 81
по проспекту Павла Тичини 22А (Березняки).
Навчальні матеріали перелічених нижче модулів придатні для всіх форм навчання. Так само вони придатні для самостійного опанування курсом і вчителем, і учнем. Вся різниця лише у тому, яким чином і коли буде отримано відповідь на питання: у розмові з викладачем протягом заняття чи електронною поштою.
Прохання дати відповідь на питання анкети після вивчення матеріалів навчального модуля.
Навчальні модулі
Вивчення мов програмування
21 модуль присвячено проблемі навчання програмуванню — найважчій проблемі навчання інформатиці зокрема й навчання у школі загалом. Ці модулі розбито на 7 груп по 3 модулі зі спільним початком назви модуля.
Початок назви модуля вказує на мову програмування: С++, Java, Javascript, Pascal, PHP, Python, Ruby станом на 1 травня 2022 року. Усі 3 модулі однієї такої групи бажано проходити протягом тижня, якщо немає навантаження за основним місцем роботи.
Примітка. При проходженні модулів дистанційно потрібно попередньо встановити відповідне вільно поширюване програмне забезпечення на комп'ютер слухача. У більшості випадків джерело вказано у розробці уроку № 43 (див. далі). Додатково:
С++ з бібліотекою wxWidgets — див. ілюстровані описи встановлення для ОС Windows 10 і Linus Mint або Ubuntu
для Java, Python, PHP і Ruby встановити ПЗ, необхідне для вивчення SQL, щоб мати можливість роботи з базами даних на сучасному технологічному рівні.
Закінчення назви модуля вказує на рівень опанування відповідною мовою програмування та методикою викладання відповідних розділів навчальної програми (перелічено у порядку вивчення):
Анотація
Початок анотації модуля характеризує обрану мову програмування:
C++ — строго типізована мова програмування, що є мовою переможців олімпіади з інформатики. Щонайменше, це єдина мова, для якої журі ІV етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з інформатики й журі Міжнародної олімпіади з інформатики гарантують існування повного розв'язання усіх завдань.
Java — строго типізована мова програмування, надзвичайно поширена в сучасній індустрії програмного забезпечення.
Javascript — динамічно типізована мова програмування інтерактивності веб-сторінок з боку клієнта.
Pascal — строго типізована навчальна мова програмування, бажаний початок для учителів інформатики — початківців на ниві програмування. На думку багатьох учителів, чиї учні були переможцями олімпіади з інформатики усіх рівнів, бажаний початок і для учнів — початківців на ниві програмування.
PHP — динамічно типізована мова програмування інтерактивності веб-сторінок з боку сервера.
Python — динамічно типізована мова, апробована у роботі з 5-класнивами, що має продовження у веб-програмуванні. На жаль (на щастя?), таке продовження не відображено у Державних позапрограмний матеріал, тому, відповідно, його не має у програмі курсів. Але концептуальна підготовка щодо подійно-орієнтованого програмування здійсненна.
Ruby — динамічно типізована мова, що має продовження у веб-програмуванні. На жаль (на щастя?), таке продовження не відображено у Державних позапрограмний матеріал, тому, відповідно, його не має у програмі курсів. Але концептуальна підготовка щодо подійно-орієнтованого програмування здійсненна. Це не широко відомий у навчальних закладах аналог мови Python.
У майбутньому перелік мов буде розширено за рахунок C#. Таким чином, за рахунок підвищення кваліфікації в Київському університеті імені Бориса Грінченка протягом кількох років, вчителі інформатики зможуть навчати програмуванню згідно з чинними Державними навчальними програмами до профільного рівня включно різними мовами програмування, актуальними для сучасної індустрії програмного забезпечення. Кожному вчителю надано можливість самостійно визначати послідовність вивчення мов з метою найкращого врахування власних інтересів та особливостей здійснення навчального процесу у його навчальному закладі.
Закінчення анотації модуля характеризує рівень опанування відповідною мовою програмування та методикою викладання відповідних розділів навчальної програми — див. далі в описі навчальних матеріалів і завдань текст, виділений зеленим кольором.
Призначення й основні поняття мови програмування — модуль передбачає ознайомлення зі сферою застосування, парадигмою, синтаксисом, типами величин, основними структурами вибраної мови програмування на рівні практичного використання у межах переліку компетенцій, передбачених програмою для 5-9 класів (загальноосвітній рівень). Передбачено практикум роботи з використанням і встановленого середовища програмування, і з використанням online-сервісів.
Завдання для навчання: опрацювати розробки уроків (перелічено у рекомендованому порядку ознайомлення) № 98, 43, 29−32, 47*, 49, 66, 67 за 2016 рік і пізніше на рівні відтворення усіх наявних у них практичних завдань без підглядування і копіювання кодів. Весь навчальний матеріал, глосарій і додатки подано у перелічених розробках уроків.
Завдання для самостійної роботи — контроль результатів навчання: виконати домашнє завдання, що вимагає створення коду, для якого не подано демонстраційного розв'язання, з довільної розробки (крім 98), переліченої у завданні для навчання: 43, 29−32, 47*, 49, 66, 67.
Опрацювання структурованих величин — модуль передбачає ознайомлення з основними (у тому числі й вбудованими) методами опрацювання рядків, масивів, записів та інших структур даних на рівні практичного використання у межах переліку компетенцій, передбачених програмою для 5-9 класів (загальноосвітній рівень) і 10-11 класів (профільний рівень). Передбачено практикум роботи з використанням і встановленого середовища програмування, і з використанням online-сервісів.
Завдання для навчання: опрацювати розробки уроків (перелічено у рекомендованому порядку ознайомлення) № 56−58, 65, 70−77 за 2016 рік і пізніше на рівні уміння пояснювати демонстраційні розв'язання усіх наявних у них практичних завдань і уміння модифікувати ("смикати") демонстраційні розв'язання. Весь навчальний матеріал, глосарій і додатки подано у перелічених розробках уроків.
Завдання для самостійної роботи — контроль результатів навчання: виконати домашнє завдання, що вимагає створення коду, для якого не подано демонстраційного розв'язання, з довільної розробки, переліченої у завданні для навчання: 56−58, 65, 70−77.
Елементи подійно та об'єктно орієнтованого програмування — модуль передбачає ознайомлення з втіленням ідей подійно- та об'єктно орієнтованого програмування на рівні практичного використання у межах переліку компетенцій, передбачених програмою для 5-9 класів (загальноосвітній рівень). Передбачено практикум роботи з використанням встановленого середовища програмування.
Завдання для навчання: опрацювати розробки уроків (перелічено у рекомендованому порядку ознайомлення) № 45, 46, 47*, 48, 33−35, 59, 60, за 2016 рік і пізніше на рівні уміння пояснювати демонстраційні розв'язання усіх наявних у них практичних завдань і уміння модифікувати ("смикати") демонстраційні розв'язання. Весь навчальний матеріал, глосарій і додатки подано у перелічених розробках уроків.
Завдання для самостійної роботи — контроль результатів навчання: виконати домашнє завдання, що вимагає створення коду, для якого не подано демонстраційного розв'язання, з довільної розробки, переліченої у завданні для навчання: 45, 46, 47*, 48, 33−35, 59, 60.
Порада щодо проглядання текстів — з допомогою Mozilla Firefox. При прогляданні кодів програм призначати кодування Unicode,
натиснувши кнопку .
Робота з базами даних за допомогою SQL
Анотація
SQL — мова структурованих запитів для взаємодії з базами даних. На відміну від традиційних мов програмування (C++ чи Pascal), SQL може формувати інтерактивні запити. Є можливість взаємодії з програми мовами Java, PHP, Python, Ruby. Зміст навчального модуля передбачає знайомство з SQL на рівні, достатньому для переможця олімпіади з інформаційних технологій чи претендента на працевлаштування.
Відеозвернення тьютора,
спільне для усіх модулів, присвячених програмуванню — відеозапис виступу Олександра Рудика під час тематичної дискусія «Зміна парадигми викладання інформатики у загально освітніх навчальних закладах» з обґрунтуванням вибору напряму підвищення кваліфікації.
Зміст (план) курсу
Завдання для навчання:
ознайомитися з розробками уроків і виконати практичні дії, описані у них. Весь навчальний матеріал, глосарій і додатки подано у розробках уроків.
Завдання для самостійної роботи — контроль результатів навчання: виконати самостійну роботу — для сфери виробництва, торгівлі, медичних, освітніх чи туристичних послуг:
сформулювати аналог завдання 1 розробки 1: "Записати у файл structure.sql вказівки SQL для створення таблиць заданої структури (після назви кожної таблиці, виділеної жирним написанням, подано перелік трійок: назва поля — тип даних — тлумачення)" — не менше 3 таблиць;
створити аналог демонстраційного розв'язання завдання 1 розробки 1 для сформульованого завдання;
створити аналог файлу data.sql завдання 2 розробки 1 для очищення й наповнення бази даних.
Роботу подавати текстовими файлами у форматі txt.
Мова розмітки гіпертексту HTML
Завдання для навчання: ознайомитися з 9 розробками уроків (для курсантів, що не викладають інформатику, обмежитися лише пунктами «Вивчення нового матеріалу» та «Закріплення вивченого матеріалу»): 132–140 за 2013–2015 роки і виконати практичні дії, описані у них. Весь навчальний матеріал, глосарій і додатки подано у перелічених розробках уроків. Проаналізувати код HTML з використанням мови LaTeX для запису математичних формул без нумерації — лише для охочих.
Завдання для самостійної роботи — контроль результатів навчання: виконати самостійну роботу — створити веб-сторінку з фрагментом розробки уроку, що містить форматування символів, зображення, список, таблицю і нескладну математичну формулу.
Операційні системи Linux Mint
Анотація
Операційні системи Linux наразі настільки надійні, що саме їх використовують у найпотужніших комп'ютерах і там, де надійність життєво необхідна у поштових і банківських серверах. Модуль передбачає вивчення операційної системи (ОС) Linux Mint. Ця ОС ґрунтується на широко поширеній ОС Ubuntu і тому успадкувала всі напрацювання Ubuntu щодо ПЗ. Найголовніше для пересічного користувача: Linux Mint має надзвичайно дружній інтерфейс, що забезпечує комфортний перехід від ОС Windows. Модуль передбачає вивчення операційної системи на рівні, достатньому для використання у повсякденній роботі одразу по завершенню курсів.
Звернення тьютора
або у формі надрукованої доповіді «Міркування про перспективи платформно незалежної та Linux-орієнтованої інформатики в Україні» Всеукраїнській науково-практичній конференції вчителів інформатики «Перспективи платформно незалежної та Linux-орієнтованої інформатики в Україні», що знайшла відображення у рішеннях цієї конференції;
або у формі відеозапису однойменного виступу — перейти за посиланнями з інформаційну сторінки конференції.
Зміст (план) курсу
Завдання для навчання:
ознайомитися з посібником користувача Linux Mint 12 Lisa KDE (користувачам потужних ПК) або 13 Maya MATE (користувачам бюджетних ПК). При сумнівах щодо потрібної редакції порадитися з викладачем;
ознайомитися з розробкам уроків (для курсантів, що не викладають інформатику, обмежитися лише пунктами «Вивчення нового матеріалу» та «Закріплення вивченого матеріалу») за темою модуля:
Для вчителя інформатики, що вже навчав за цією темою, для ознайомлення достатньо уважно прочитати текст з ілюстраціями. В усіх інших випадках потрібно виконати усі практичні роботи повністю. Таке виконання не вимагає ніякої попередньої підготовки чи отримання додаткових довідок чи вказівок протягом виконання. Весь навчальний матеріал, глосарій і додатки подано у перелічених розробках уроків;
ознайомитися з таким:
опис вмісту кореневої теки (перелік і призначення підтек, доповнення до посібника користувача);
вказівки щодо використання Менеджера програм для встановлення програмного забезпечення з репозиторіїв (доповнення до посібника користувача);
рекомендації щодо використання локального перезаписуваного профілю.
Завдання для самостійної роботи — контроль результатів навчання:
Встановити ОС Linux Mint з українською локалізацією:
або пліч-о-пліч з наявною ОС на ПК (наприклад, поряд з Windows) — найкращий варіант, який, вимагає виділення окремого розділу на жорсткому диску;
або як єдину ОС на ПК, якщо інші ОС використовувати не потрібно чи неможливо з фінансово-правових міркувань;
або як єдину ОС на віртуальній машині при використанні наявної ОС без будь-якої зміни структури жорсткого диску. Але за таку зручність — впевненість при довільних експериментах щодо налаштування — можна дозволити лише за наявності потужного ПК. Наприклад, 2 GHz на 4 ядрах, 4 GB оперативної пам'яті. Пояснення просте: для роботи зазвичай ресурси бажано порівну поділити між реальною й віртуальною машинами. На малопотужних машинах це інколи призводить до неможливості дочекатися відгуку на дії користувача. Для створення віртуальної машини можна використати Oracle VM VirtualBox. Такий спосіб установлення доцільний, якщо завдання полягатиме у створенні версії посібника користувача під новіші версії чи інші редакції Linux Mint або навіть інші дистрибутиви Linux;
Для виправлення помилок завантажувача (робити лише при потребі, наприклад, якщо після встановлення Linux Mint чи Ubuntu пліч-о-пліч з Windows немає можливості вибрати завантаження Windows) використовують програму boot-repair, яку встановлюють такими вказівками терміналу:
sudo add-apt-repository ppa:yannubuntu/boot-repair sudo apt-get update sudo apt-get install -y boot-repair && boot-repair
і викликають вказівкою терміналу:
boot-repair
Для налаштування завантажувача (робити лише при потребі, наприклад, при зміні ОС, яку буде завантажено як усталено) використовують програму grub-customizer, яку встановлюють такими вказівками терміналу:
sudo add-apt-repository ppa:danielrichter2007/grub-customizer sudo apt-get update sudo apt-get install grub-customizer
і викликають вказівкою терміналу:
grub-customizer
Як усталено, попередньо визначеною для завантаження є ОС, вказана першою. Щоб змінити порядок переліку, достатньо на вкладенні Налаштування списку потрібну кількість разів викликати контекстне меню (правою кнопкою миші) і вибрати потрібний напрям руху.
Щоб змінити попередньо визначену для завантаження є ОС (можна і без змін порядку переліку), потрібно перейти на вкладення Загальні налаштування й вибрати відповідний попередньо визначений типовий запис.
Після здійснення налаштувань потрібно натиснути кнопку Зберегти.
подати електронну копію екрану монітора з вікном менеджера файлів ОС Linux Mint, що відображає вміст теки Завантаження з файлом довільного типу, назва якого — ПІБ курсанта.
Опрацювання текстів у LibreOffice
Анотація
Сучасний вільно поширюваний офісний пакет LibreOffice нічим не поступається платним офісним пакетам, наприклад, MicroSoft Office, при виконанні традиційних завдань опрацювання електронних документів. Істотна перевага LibreOffice — багатоплатформність, тобто можливість роботи при різних операційних системах: Linux, Windows, Mac OS X. Більше того, цей пакет буде автоматично встановлено разом з ОС Linux Mint чи Ubuntu. Модуль передбачає вивчення теоретичних і практичних аспектів застосування сучасних і ефективних інформаційних технологій: текстового процесору LibreOffice Writer та редактору формул LibreOffice Math, що входять до складу LibreOffice, опанування вчителями цими технологіями на рівні, достатньому для використання у повсякденній роботі одразу по завершенню курсів.
Звернення тьютора
або у формі надрукованої доповіді «Міркування про перспективи платформно незалежної та Linux-орієнтованої інформатики в Україні» Всеукраїнській науково-практичній конференції вчителів інформатики «Перспективи платформно незалежної та Linux-орієнтованої інформатики в Україні», що знайшла відображення у рішеннях цієї конференції;
або у формі відеозапису однойменного виступу — перейти за посиланнями з інформаційну сторінки конференції.
Зміст (план) курсу
Завдання для навчання:
встановити багатомовний пакет Libre Office, якщо його немає на ПК користувача, з офіційного сайту. Для проведення української локалізації можна скористатися описом встановлення пакету на ПК під керуванням ОС Windows. Дозволено використати й переносну (portable) версію, використання якої не вимагає прав адміністратора;
ознайомитися з розробками уроків (для курсантів, що не викладають інформатику, обмежитися лише пунктами «Вивчення нового матеріалу», «Закріплення вивченого матеріалу», «Вироблення практичних навичок») за темою модуля:
Весь навчальний матеріал, глосарій і додатки подано у перелічених розробках уроків.
Завдання для самостійної роботи — контроль результатів навчання: виконати самостійну роботу — у середовищі LibreOffice Writer створити електронний документ з фрагментом розробки уроку, що містить форматування символів, зображення, список, таблицю і нескладну математичну формулу дробом і радикалом.
Додаткове завдання для охочих: при наборі формули намагатися використати наявність протоколу написання формули, що поєднує переваги TeX'у і середовища наочного редагування MS Word. Інакше кажучи, використовуючи службові слова й символи, намагатися набрати формулу «всліпу».
Опрацювання електронних таблиць у LibreOffice
Анотація
Сучасний вільно поширюваний офісний пакет LibreOffice нічим не поступається платним офісним пакетам, наприклад, MicroSoft Office, при виконанні традиційних завдань опрацювання електронних документів. Істотна перевага LibreOffice — багатоплатформність, тобто можливість роботи при різних операційних системах: Linux, Windows, Mac OS X. Більше того, цей пакет буде автоматично встановлено разом з ОС Linux Mint чи Ubuntu. Модуль передбачає вивчення теоретичних і практичних аспектів застосування сучасних і ефективних інформаційних технологій: редактора електронних таблиць LibreOffice Calc, що входить до складу LibreOffice, опанування вчителями цими технологіями на рівні, достатньому для використання у повсякденній роботі одразу по завершенню курсів.
Звернення тьютора
або у формі надрукованої доповіді «Міркування про перспективи платформно незалежної та Linux-орієнтованої інформатики в Україні» Всеукраїнській науково-практичній конференції вчителів інформатики «Перспективи платформно незалежної та Linux-орієнтованої інформатики в Україні», що знайшла відображення у рішеннях цієї конференції;
або у формі відеозапису однойменного виступу — перейти за посиланнями з інформаційну сторінки конференції.
Зміст (план) курсу
Завдання для навчання:
встановити багатомовний пакет Libre Office, якщо його немає на ПК користувача, з офіційного сайту. Для проведення української локалізації можна скористатися описом встановлення пакету на ПК під керуванням ОС Windows. Дозволено використати й переносну (portable) версію, використання якої не вимагає прав адміністратора;
ознайомитися з розробками уроків (для курсантів, що не викладають інформатику, обмежитися лише пунктами «Вивчення нового матеріалу», «Закріплення вивченого матеріалу», «Вироблення практичних навичок») за темою модуля:
Весь навчальний матеріал, глосарій і додатки подано у перелічених розробках уроків.
Завдання для самостійної роботи — контроль результатів навчання: виконати самостійну роботу — у середовищі LibreOffice Calc електронну таблицю, «Статистика жертв найпотужніших землетрусів» за такими даними.
Країна | Рік | Жертви |
Чилі | 1960 | 10 000 |
Румунія | 1977 | 1 400 |
Італія | 1980 | 3 100 |
Алжир | 1980 | 5 000 |
Китай | 1984 | 250 000 |
Гватемала | 1984 | 23 000 |
Філіппіни | 1984 | 6 500 |
Туреччина | 1984 | 5 000 |
Індія | 2001 | 20 000 |
На окремих аркушах за поданими даними побудувати три діаграми з підписами: кругову, лінійчасту, сітчасту.
Опрацювання баз даних у LibreOffice
Анотація
Сучасний вільно поширюваний офісний пакет LibreOffice нічим не поступається платним офісним пакетам, наприклад, MicroSoft Office, при виконанні традиційних завдань опрацювання електронних документів. Істотна перевага LibreOffice — багатоплатформність, тобто можливість роботи при різних операційних системах: Linux, Windows, Mac OS X. Більше того, цей пакет буде автоматично встановлено разом з ОС Linux Mint чи Ubuntu. Модуль передбачає вивчення теоретичних і практичних аспектів застосування сучасних і ефективних інформаційних технологій: cистеми управління базами даних LibreOffice Base, що входить до складу LibreOffice, опанування вчителями цими технологіями на рівні, достатньому для використання у повсякденній роботі одразу по завершенню курсів.
Звернення тьютора
або у формі надрукованої доповіді «Міркування про перспективи платформно незалежної та Linux-орієнтованої інформатики в Україні» Всеукраїнській науково-практичній конференції вчителів інформатики «Перспективи платформно незалежної та Linux-орієнтованої інформатики в Україні», що знайшла відображення у рішеннях цієї конференції;
або у формі відеозапису однойменного виступу — перейти за посиланнями з інформаційну сторінки конференції.
Зміст (план) курсу
Завдання для навчання:
встановити багатомовний пакет Libre Office, якщо його немає на ПК користувача, з офіційного сайту. Для проведення української локалізації можна скористатися описом встановлення пакету на ПК під керуванням ОС Windows. Дозволено використати й переносну (portable) версію, використання якої не вимагає прав адміністратора;
ознайомитися з розробками уроків (для курсантів, що не викладають інформатику, обмежитися лише пунктами «Вивчення нового матеріалу», «Закріплення вивченого матеріалу», «Вироблення практичних навичок») за темою модуля:
Весь навчальний матеріал, глосарій і додатки подано у перелічених розробках уроків.
Завдання для самостійної роботи — контроль результатів навчання: виконати самостійну роботу:
Створення презентацiй у Libre Office
Анотація
Сучасний вільно поширюваний офісний пакет LibreOffice нічим не поступається платним офісним пакетам, наприклад, MicroSoft Office, при виконанні традиційних завдань опрацювання електронних документів. Істотна перевага LibreOffice — багатоплатформність, тобто можливість роботи при різних операційних системах: Linux, Windows, Mac OS X. Більше того, цей пакет буде автоматично встановлено разом з ОС Linux Mint чи Ubuntu. Модуль передбачає вивчення теоретичних і практичних аспектів застосування сучасних і ефективних інформаційних технологій: редактора електронних презентацій LibreOffice Impress, що входить до складу LibreOffice, опанування вчителями цими технологіями на рівні, достатньому для використання у повсякденній роботі одразу по завершенню курсів.
Звернення тьютора
або у формі надрукованої доповіді «Міркування про перспективи платформно незалежної та Linux-орієнтованої інформатики в Україні» Всеукраїнській науково-практичній конференції вчителів інформатики «Перспективи платформно незалежної та Linux-орієнтованої інформатики в Україні», що знайшла відображення у рішеннях цієї конференції;
або у формі відеозапису однойменного виступу — перейти за посиланнями з інформаційну сторінки конференції.
Зміст (план) курсу
Завдання для навчання:
встановити багатомовний пакет Libre Office, якщо його немає на ПК користувача, з офіційного сайту. Для проведення української локалізації можна скористатися описом встановлення пакету на ПК під керуванням ОС Windows. Дозволено використати й переносну (portable) версію, використання якої не вимагає прав адміністратора;
ознайомитися з розробками уроків (для курсантів, що не викладають інформатику, обмежитися лише пунктами «Вивчення нового матеріалу», «Закріплення вивченого матеріалу», «Вироблення практичних навичок») за темою модуля:
Весь навчальний матеріал, глосарій і додатки подано у перелічених розробках уроків.
Завдання для самостійної роботи — контроль результатів навчання: виконати самостійну роботу — завдання на закріплення вивченого матеріалу у розробці «Розробка презентацій з елементами анімації, відеокліпами, звуковими ефектами та мовним супроводом».
Опрацювання графіки
Анотація
Сучасні вільно поширювані програми GIMP (редактор растрової графіки) і Inkskape (редактор векторної графіки) мають майже ті самі можливості опрацювання графіки, що їхні платні аналоги — PhotoShop і Coral Draw. І одну істотну перевагу LibreOffice — багатоплатформність, тобто можливість роботи при різних операційних системах: Linux, Windows, Mac OS X. Більше того, GIMP буде автоматично встановлено разом з ОС Linux Mint чи Ubuntu. Модуль передбачає вивчення теоретичних і практичних аспектів застосування сучасних і ефективних інформаційних технологій: редактор растрової графіки GIMP і редактор векторної графіки Inkskape, опанування вчителями цими технологіями на рівні, достатньому для використання у повсякденній роботі одразу по завершенню курсів.
Звернення тьютора
або у формі надрукованої доповіді «Міркування про перспективи платформно незалежної та Linux-орієнтованої інформатики в Україні» Всеукраїнській науково-практичній конференції вчителів інформатики «Перспективи платформно незалежної та Linux-орієнтованої інформатики в Україні», що знайшла відображення у рішеннях цієї конференції;
або у формі відеозапису однойменного виступу — перейти за посиланнями з інформаційну сторінки конференції.
Зміст (план) курсу
Завдання для навчання:
встановити на власний ПК GIMP та Inkscape. Останнє ПЗ має переносну (portable) версію, використання якої не вимагає прав адміністратора. Для проведення української локалізації можливо додедеться змінити мову системи;
ознайомитися з розробками уроків (для курсантів, що не викладають інформатику, обмежитися лише пунктами «Вивчення нового матеріалу», «Закріплення вивченого матеріалу», «Вироблення практичних навичок») за темою модуля:
Весь навчальний матеріал, глосарій і додатки подано у перелічених розробках уроків.
Завдання для самостійної роботи — контроль результатів навчання: виконати самостійну роботу:
Вимоги до навчально-методичного забезпечення дистанційного та змішаного навчання інформатиці
Анотація
Короновірусна пандемія та відповідні карантинні заходи примусили вчителів стрімко перейти до дистанційного і (сподіваємося на краще) змішаного навчання. Не всі були готові до такого стрімкого переходу — психологічно, технологічно, методично. Модуль висвітлює методичну й технологічну складові головних напрямків роботи вчителя інформатики у нових умовах.
Звернення тьютора — у формі «pdf-презентації.
Зміст (план) курсу
ознайомитися:
з наказом МОН від 8.09.2020 № 1115 “Деякі питання організації дистанційного навчання” (зареєстровано у Міністерстві юстиції 28 вересня 2020 року за № 941 / 35224);
з наказом МОЗ від 25.09.2020 № 2205 “Про затвердження Санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти” (діє з 1.01.2021). Знайти у тексті наказу таке:
"Тривалість виконання завдань для самопідготовки учнів у позанавчальний час не рекомендується більше
"При використанні технічних засобів навчання (далі — ТЗН) під час проведення навчального заняття потрібно чергувати види навчальної діяльності.
Безперервна тривалість навчальної діяльності з ТЗН упродовж навчального заняття повинна бути:
При здвоєних навчальних заняттях для учнів 10–11(12) класів — не більше 25–30 хвилин на першому навчальному занятті та не більше 15–20 хвилин на другому навчальному занятті."
"Не дозволяється одночасна робота за одним комп'ютером двох і більше учнів незалежно від їх віку".
з текстом «Організація освітнього процесу в школах України в умовах карантину: аналітична записка» / Л. Гриневич, Л. Ільїч, Н. Морзе, В. Прошкін, І. Шемелинець, К. Линьов, Г. Рій. Київ: Київський університет імені Бориса Грінченка, 2020. 76 с.;
з матеріалами зі збірки Дистанційне навчання: виклики, результати та перспективи. Порадник. З досвіду роботи освітян міста Києва : навчально-методичний посібник. Упорядники: Воротникова І.П,. Чайковська Н.В. Київський університет імені Бориса Грінченка, Київ, 456 с.;
з додатковими матеріалами про вимоги до навчально-методичного забезпечення;